Wednesday 27 August 2008

Cross Germany border..... North? South? West? East?

Paris Here We Come
France terletak di barat Europe disempadani oleh lapan buah negara iaitu Belgium, Luxembourg, Germany, Switzerland, Italy, Monaco, Andorra dan Spain.

Excuse me sir.... can you show me the direction to Eiffel Tower?
No tag: 112
Country: France
From: ???
Date: ???No tag: 040
Country: France
From: Jainurin
Date: ???

Thanks so much Jai.... next time beli banyak2 lagi ek hehehe....
Eiffel tower merupakan bangunan yang tertinggi di Paris yang mana dinamakan sempena nama engineernya Gustave Eiffel. Sehingga kini menara ini menjadi ikon kepada Paris.... yang pasti, kalau je sebut eiffel tower, pasti dikaitkan dengan 'love story' dont know why....
No tag: 114
Country: France
From: ???
Date: 2008
Colmar merupakan sebuah pekan yang terletak di Alsace France. Apa istimewanya pekan ini???Kebanyakan bangunannya menggunakan seni gothic ataupun gaya renaissance.... pasti cantikkan....

Apa lagi yang menarik di France...... Jom meluncur di Grenoble
No tag: 113
Country: France
From: Hubby tercinta
Date: 2007

Grenoble terletak di south east France dan terletak di kaki banjaran Alps.... Bandar ini dikenali sebagai "Capital of Alps" oleh penduduk Perancis. Bandar ini merupakan salah satu daripada tarikan pelancong.
No tag:111
Country: France
From: Hubby tercinta
Date: 2007
Le Chat Noir?????
Mari belajar sepatah french hari ini... Le Chat Noir bermakna 'The Black Cat' ataupun Kucing Hitam merupakan club cabaret di pada abad ke 19. Terletak di daerah bohemian Montmarte Paris, ia dibuka pada 18 November 1881.

Chat noir 1906











Chat noir today

No comments: